kolmapäev, 2. märts 2016

Kodutöö - Vastse - Kuuste Kooli digitaristu hetkeseisu kirjeldus

Kodutöö - Digitaristu hetkeseisu kirjeldus
Küsimus-teema
                       Vastus
Näpunäited täitmiseks

1. Asutuse nimi ja küsimustik täitja(d)

VASTSE - KUUSTE KOOL
Inge Kalle
Malle Mägi
Indrek Illus

Lisaks asutuse nimele märkida, kes osalesid hetkeseisu kirjeldamisel
2. Kui palju on asutuses õpilasi ja personali?
82 õpilast
20 õpetajat
abipersonali 7
Ligikaudsed arvud õpilaste ja töötajate kohta
3. Milline on digivaldkonna meeskond?
Arvutiõpetaja (4. - 7. kl),
IT-juht 0,25 ametikohta
Roll: IT kasutajatugi
Nimetada rollide kaupa inimesed ja koormus
Rollid: IT  kasutajatugi,
serverite haldus, IT juhtimine, andmekaitse juhtimine, veebitoimetaja, haridustehnoloog,
arvutiõpetaja, rakenduste peakasutajad
4.Millised on digivaldkonna koostööpartnerid?
Andmeside pakkuja: Telia;
veebimajutus EENet
Nimetada olulisemad koostööpartnerid
Sagedamini kasutatakse väliseid koostööpartnereid teemadel andmeside, serverite ja muude seadmete hooldajad,
IT-juhtimine, tarkvaraarendus

5.Kui palju ja millised on asutusel lauaarvuteid, sülearvuteid, tahvelarvuteid?

Kokku 28 lauaarvutit,
neist 13 arvutiklassis (vanus 1-3 aastat);
ülejäänud personali kasutuses: õpetajate tuba, majanduspersonal, kantselei, õpetajate arvutid klassides (enamasti vanus 1-3aastat);
3 kasutatud sülearvutit;
28 tahvelarvutit (vanus 1-3 aastat);
13 Wacom digilauda (vanus 1-3aastat).
Kirjeldada ligikaudsed arvud.
Kui palju on arvutiklasse ja kui suured need on?
Võimalusel lisada riistvara vanuseline jaotus (1-3 aastat, 4-6 aastat, 7-… aastat). Kui seda on raske välja võtta, siis hinnata kas rohkem on uuemaid (1-3 aastat) või vanemaid arvuteid.
Kas uuemad on õpilastel või administratsioonil või olulist erinevust ei ole?

6.Millised õpiriistvara lahendusi kasutatakse?

12 dataprojektorit ja ekraani;
1 Seewo nutitahvel 65" koos ratastel alusraamiga;
9 dokumendikaamerat;
4 robootikakomplekti Lego NXT Mindstorm

Kasutamine pidev.
Sagedamini esinevad - dataprojektorid, nutitahvlid, dokumendikaamerad, klikkerid, laborite mõõteseadmed, CNC-freespingid, robootikaseadmed, tikkimismasinad
Nimetada ka kogused ja hinnata kasutusaktiivsust (vähe, keskmiselt, palju)

7.Milliseid õpitarkvara lahendusi kasutatakse?

GeoGebra, Kahoot, Google Drive, YouTube, Quizlet, Triventy,  Puzzlemaker, SlideShare, AnswerGarden, Padlet, GroupZap,
jne
Kirjeldada, milliseid ainepõhiseid tarkvarasid aktiivselt kasutatakse
Kirjeldada,  milliseid e-õppe keskkondi ja materjaliaitu aktiivselt kasutatakse
8.Millised on põhilised kasutatavad kontorirakendused ja -lahendused?
eKool, Google Apps for Education (Drive), googlegroups (õpetajate infolist), e - post, OpenOffice,  

Teksti- ja tabelitöötlus, e-päevik/ÕIS, dokumendihaldus, failide haldamine, e-post/kalendrid, tööde haldus, siseinfo haldus
9.Kui palju on servereid ja milliseid serverlahendusi kasutatakse?
Koolil oma server puudub, teenust
rendime EENetilt

Kirjeldada kas ja milliseid servereid on asutusel enda ruumides või rendil?
Milliseid funktsioone serverid täidavad?
10.Milline on traadita andmeside olukord?
WiFi võrk olemas, eraldi võrke ei ole. Kogu koolimajas ei levi.
Klassides võimalik tekitada wifi võrk tugijaama abil. Võrgud lahus ei ole.

Kas WiFi on olemas? Kas õpilased saavad kasutada?
Kas administratsiooni ja õpilaste-külaliste võrgud on lahus?
Kas katvus ja kiirus on piisav?

11.Milline on välise andmeside olukord?

2015.aasta alguses ehitati välja Elioni valguskaabel, ühendus on piisav, töökindluse parandamisega tegeleme.
Nimetada välise andmeside kiirus ja teenuseosutaja. Kas ühendus on piisav? Kas ühendus on töökindel?

12.Milline on andmete varukoopiate loomise korraldus?

Lihtsad välised andmekandjad
Kirjeldada millistest andmetest tehakse millise regulaarsusega millisesse asukohta/kandjale varukoopiaid.
13.Kas ja millised digivaldkonna kordasid ja dokumente on olemas?
Arvutiklassi kasutamise kord;
nutiseadmete kasutamine reguleeritud kooli kodukorras
Nt. arvutiklassi kasutamise kord, arvutite loend, tööde nimekiri, kasutamise juhendid
14.Kui suur on digivaldkonna eelarve?
Riistvarale, tarkvarale, andmesidele, eKoolile
2014 - üle 11 000 euro;
2015 - üle 16 000 euro (sealhulgas 11 000 eurot riigieelarveline toetus interaktiivse õppeklassi inventari soetamiseks);
2016 - üle 10 000 euro.
Lisaks IT-juhi palgakulu.
Ligikaudsed kulud riistvarale, tarkvarale, andmesidele, IKT teenustele, spetsialistidele
15.Millist ja kui palju on õnnestunud leida rahastamist väljaspool haldaja finantseerimist?
2015. aastal 11 000 eurot riigieelarveline toetus haridus- ja teadusministeeriumilt interaktiivse õppeklassi inventari soetamiseks.

Lisarahastamist leitakse vahel eriprojektidest, konkurssidest, vilistlastelt, kogukonna ettevõtetelt
16.Millises ulatuses on digivaldkonna areng kirjeldatud?
Arendusvaldkonnana kooli arengukavas 2016 - 2020,
hetkeseis fikseeritud digitaristu kirjelduses.
Kas ja millises mahus on digivaldkonna teema asutuse arengukavas kirjeldatud?
Milliseid muid kirjeldusi olemas on? Mõnikord on häid arengumõtteid kirjeldatud projektipõhiselt konkursside jaoks.
17.Millised on suuremad takistused digilahenduste ulatuslikumal kasutuselevõtul?
Suuri arengutakistusi pole. Riistvara olukord on hea, interneti osas paranes olukord pärast valguskaabli väljaehitust.
Kirjeldada suuremad arengutakistused. Kui küsimus on eelkõige rahas, siis millised teemad vajavad millises summas kõige enam lisafinantseerimist?
18.Millised on ideed takistuste ületamiseks?
 Majasisese kaablivõrgu kaasajastamine (HITSA projekt)
Õpetajate koolitus ja olemasoleva riistavara kasutuselevõtt.
Kirjeldada milliseid mõtteid on asutusel digivaldkonna arenguid pidurdavate takistuste ületamiseks

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar